Prípadová štúdia bionakupy.sk

Nárast obratu eshopu. Čo to klientovi prinieslo?

Na začiatku spolupráce

Bio potraviny, Taliansko a Ekológia. To sú kľúčové slová výstižne opisujúce internetový obchod klienta Dalibora Uličného, Bionakupy.sk.

Ak sa bližšie pozriete na bionákupy, pravdepodobne objavíte soľné lampy, mohutné komo mlynčeky a rôzne bio potraviny. Klient nás oslovil s túžbou rásť. Mal za sebou niekoľko mesačnú stagnáciu s predchádzajúcou agentúrou. Pohyboval sa na úrovni 150 objednávok mesačne a obratovo niekde okolo 5 tisíc eur mesačne. 

Ciele klienta

  1. zvýšiť obrat aspoň o 30%
  2. zachovať dobré % objednávok z organického vyhľadávania
  3. Zvýšiť predaj komo Mlynčekov
  4. Udržať alebo zvýšiť priemernú hodnotu objednávky
  5. A to všetko stihnúť do 6. mesiacov

September 2019 – “skúšobný” mesiac spolupráce


  • Spoločne sme stanovili ciele
  • Analýza kľúčových slov a konkurencie
  • Tvorba kvalitného obsahu pre 10 produktov s naj potenciálom.
  • Zaradenie produktov na heureka.sk – nárast objednávok o 30% z Heuréky do 14dní.
  • “Oťukali sme sa” a zistili, že si rozumieme. Dohodli sme sa na spoločnej práci počas nasledujúcich 6 mesiacov. 

Už po prvom “skúšobnom” mesiaci spolupráce narástol celkový počet objednávok o viac ako 15%. Klient sa rozhodol pre dlhodobú spoluprácu. V rámci spolupráce má klient predplatenú mesačnú správu Google ads a Facebook ads.

Bionákupom sme napísali produktové popisky s “kúskom duše” a pridanou hodnotou pre čitateľa. Spoločne sme začali tvoriť pevné základy pre budúci rast. 

Targetovo-bionakupy pripadovka-spolocna-fotka

Október 2019 – Prvý mesiac spolupráce


  • Spustili sme remarketingové kampane na Facebooku a Google ads
  • Optimalizovali sme reklamné účty a vytvorili nové kampane
  • Stretnutia s klientom každý týždeň. Príprava na “Black Friday” a fotenie produktov
  • Obrat sme zvýšili o 36% oproti minulému mesiacu.
  • Uviedli sme mlynčeky komo na Slovenský trh a predali prvé kusy

November 2019 – Druhý mesiac spolupráce


  • Jednoduchá Fb kampaň na soľné lampy – nárast predaja v stovkách %. 
  • Spustili sme “black friday” s Podielom Nákladov a Obratu (PNO) do 9%
  • Počet objednávok sme navýšili o 77% v porovnaní s októbrom.
  • Celkový obrat eshopu za mesiac stúpol o ďalších 99%
  • Po úspechu soľných lámp sme vybrali ďalšie produkty a vytvorili na ne kampane na Facebooku.

Dalibor niekoľko krát narazil na svoje limity. Popri zamestaniu nestíhal reagovať na dopyty po soľných lampách, denne mu pristálo v schránke o 30 až 50 správ viac ako pred kampaňou. Veľmi oceňujeme, že klient aj napriek zvýšenému počtu objednávok dal pozornosť a lásku každému balíčku. V balíčkoch boli osobné venovania, poďakovania a malá pozornosť.

December 2019 – Tretí mesiac spolupráce


  • S klientom sme narazili na prvé problémy s cashflow. Nastavujeme nové ROI a KPIs.
  • Optimalizujeme inteligentné google nákupy, ktoré sa do konca decembra stávali najziskovejšou kampaňou v Google ads.
  • Mlynčeky komo nahadzujeme na Favi.sk
  • Navyšujeme rozpočty ziskových kampaní o 100 percent a viac.
Targetovo-bionakupy-pripadova-studia-graf

Porovnanie vianočného obdobia 2019 vs 2018.

Január 2020 – Štvrtý mesiac spolupráce


  • Veľká porada a zhrnutie roka 2019
  • Stanovujeme si nové ciele pre obrat a budúcnosť
  • Klient odvážne naskladňuje – naráža na limity skladových kapacít.
  • Zvýšenie cien v priemere o 5%

V porovnaní s decembrom 2019 sme obrat zvýšili o 26%. Klesla nám hodnota objednávky o 13%. Celkovo sme vybavili za január 20 viac objednávok ako v decembri 19, ale v menšej hodnote. Ak sa pozrieme na čísla január 2019 vs január 2020, tak sme obrat zvýšili o viac ako 100% a priemerná hodnota objednávky nám rástla o 25%. Spolu s klientom sme boli spokojní, no uvedomovali sme si, že vieme spoločnými silami dať obrat ešte vyššie. Reklamy zamerané na širšie publikum nám jemne pokazili konverzný pomer, ktorý má aj napriek poklesu solídnu hodnotu.

Február 2020 – Piaty mesiac spolupráce


  • Predaj mlynčekov komo nám tvorí 35% z obratu
  • Objavuje sa čo raz viac inofmácií o šíriacom sa COVID – 19 v EU.
  • Príprava stratégií na COVID19 + hromadné naskladňovanie
  • Prerábame remarketingové zoznamy. Tvoríme nové kampane.
  • Opäť dôkladne prepočítavame návratnosť investície

Situácia okolo Covid 19 hrá v náš prospech a náklady na reklamu klesajú v priemere o 25%. Obrat rástol o 26,5% v porovnaní s januárom 2020. Klient neustále naskladňuje nový tovar, prispôsobuje sa trhu. Vybavili sme menej objednávok no vo vyššej hodnote. Ideálny scenár pre zvýšenie zisku. Vysoká spokojnosť klienta – dobrý obrat za menej peňazí do reklamy.

Marec 2020 – Šiesty mesiac spolupráce


  • Komunikujeme situáciu okolo COVID – 19
  • Riešime krízovú komunikáciu smerom k zákazníkovi
  • Predaj komo mlynčekov nám tvorí 40% obratu
  • Obrat sme opäť zvýšili o zaujímavé percentá. Bavíme sa o stovkách percent. 
  • Pre čestnosť nebudeme zverejňovať hodnoty za marec 2020 nakoľko nám výrazne asistuje mimoriadny stav v krajine a COVID – 19.

Emailová kampaň z 20. marca (časť kampane)

Hodnotenie spolupráce

Targetovo ma skutočne presvedčilo o dlhodobej hodnote a kvalitách až keď som si porovnal vianočné obdobia. O marketing sa mi pred tým starala iná agentúra, ktorá ma stála viac peňazí ako Targetovo a priniesli za strategický Q4 roka o 80% objednávok menej.

Veď si pozrite čísla v prípadovke. Pokiaľ ide o online, mám spoľahlivého partnera. Je ním Targetovo. Ďakujem ľudia a teším sa čo ešte spoločne vymyslíme.

Dalibor Uličný

konateľ, Bionákupy.sk

Pamätám si na prvé stretnutie s Daliborom. Nechcel veriť, že dokážeme zvýšiť obraty o 30% ročne, nie to stovky percent, ako sa nám podarilo. Mal som čo robiť, aby som si obhájil výhodnosť online marketingu a nasmeroval klienta k investovaniu času a peňazí do spolupráce s nami. 

Dnes je situácia iná. Rast obratu klienta nie je limitovaný marketingom. Limity sú skôr v schopnosti klienta prispôsobovať sa trhu, logistikou a veľkosťou jeho skladu. 

Dalibor a jeho tím svojim limitom veľmi dobre rozumie a pracuje na zlepšení a odstránení obmedzení.

Teším sa na ďalšie spoločné mesiace. Sám som zvedavý, kde to spolu dotiahneme.

Andrej Sopka

PPC špecialista & client support, Targetovo

Záver

  • Klient opäť získal dôveru v online a reklamné agentúry.

  • Máme zdravo nastavené podmienky spolupráce a uvedomujeme si naše slabé a silné stránky, limity a obmedzenia. 

  • Klient rozšíruje sklady, sortiment a tím ľudí.

  • Eshop prechádza z “hobby módu” do plnohodnotného biznisu so schopnosťou uživiť ľudí, vyrobiť nejaké peniaze na rozvoj a mať zisk. 

  • Klientovi podávame pomocnú ruku aj mimo online kampaní. Napríklad pomoc s cenotvorbou, skladom, optimalizovaním dopravy a podobne.

  • Dohodli sme sa na ďalších 6. mesiacoch spolupráce.

Držte palce! 🙂

Prvá konzultácia je zdarma

Zatiaľ čo vy váhate, konkurencia vylepšuje reklamu.

Preferované miesto stretnutia

Kontaktné informácie 

Targetovo s.r.o.

Zimná 205/70, 052 01 Spišská Nová Ves
IČO: 51059207
DIČ: 2120576623

ads@targetovo.sk
+421 950 880 198